Guvernul și FMI vor reanaliza toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă

Guvernul și FMI vor reanaliza toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă
Publicat: 30/10/2013, 14:48
Actualizat: 30/10/2013, 14:48

Guvernul și delegația FMI au convenit, vineri, la Palatul Victoria, să reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă, pentru a identifica motivele care au condus la nefinalizarea operațiunii, fără să stabilească deocamdată un termen pentru încheierea procesului de vânzare.

Surse oficiale au declarat agenției MEDIAFAX că printre subiectele discutate de reprezentanții FMI cu premierul Ponta și o parte dintre miniștri s-a aflat și procedura de privatizare a CFR Marfă.

„S-a convenit cu acest prilej ca procedura de privatizare să fie reanalizată, în vederea identificării acelor prevederi care au împiedicat finalizarea cu succes a procesului. Vor fi analizate toate aspectele tehnice”, au arătat sursele.

La întrebarea dacă aceasta presupune o eventuală schimbare a procedurii de licitație sau a condițiilor de privatizare, sursele citate au precizat că, vineri, nu a fost luată nicio decizie în acest sens, dar că vor fi analizate împreună cu FMI toate variantele, urmând să se stabilească cum vor proceda autoritățile române.

Printre subiectele de discuție cu FMI s-au mai aflat rectificarea bugetară, colectarea veniturilor la buget și absorbția fondurilor europene.

Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deținută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.

Privatizarea CFR Marfă a fost inițiată printr-o procedură de vânzare de acțiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, urmată de licitație cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.

În luna mai, Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă și a relaxat unele condiții impuse ofertanților, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat prețul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câștigătorului.

Nici valoarea garanției de participare, de 10 milioane euro, nu a fost modificată, cumpărătorul având obligația să achite și un avans de 20 milioane euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acțiunilor CFR Marfă preluate.

Modificarea a fost efectuată după ce niciunul dintre cei trei investitori care depuseseră documentația de participare, respectiv compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român și asocierea dintre Transferoviar Grup și Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria, nu s-a precalificat pentru etapa următoare, în urma verificării și analizării documentelor.

În final, în ultima etapă a privatizării a participat doar Grup Feroviar Român, deoarece asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz și compania americană OmniTRAX s-au retras.

Marți, ministrul Transporturilor a declarat că noul calendar al privatizării va fi discutat cu FMI și CE astfel încât la sfârșitul acestei săptămâni, în ședința de vineri a Guvernului, să poată prezenta calendarul în principiu agreat.

Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă procedurile pentru o nouă privatizare a companiei, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Polițistul care i-a împrumutat motocicleta Dianei Șoșoacă cere ajutor pe Facebook: „Eu am fost...
Palatul Kensington, anunț de ultimă oră despre Kate Middleton. Scenariul de care se temeau cu...
FOTO. Ilinca Vandici a făcut-o praf pe Bianca Drăgușanu! Războiul frumoaselor foste iubite de fotbaliști
Mama fostei campioane olimpice la gimnastică a murit duminică într-un accident rutier
România introduce salariul minim european în acest an. Ciolacu: Termenul este 15 noiembrie
Cum arată casa în care locuiește Zanni, câștigătorul Survivor All Stars. Vila full smart are...
De ce oamenii nu zâmbeau în fotografii, în urmă cu 100 de ani. Care e...
Românii care nu vor beneficia de creşterea salariului minim
Raisa, ucisă de vărul ei! Băiatul a recunoscut ce i-a făcut! Detalii șocante
Mărturisirile cutremurătoare făcute de nepotul celor doi bătrâni din Iași, cărora le-a ars casa! „Au...
Cum au arătat Andreea Esca, Delia sau Andra când s-au căsătorit. Andreea Bănică a strălucit...
Când se va circula pe autostradă între București și Sibiu? Informații despre viitoarea autostradă a...
Donald Trump, prima conferinţă de presă după ce juriul l-a găsit vinovat în cele 34...
Este fruct SAU legumă? Puțini știu despre AVOCADO că este de fapt...
Zelenski a dat VERDICTUL după trei ani de război. A făcut anunțul despre PACE
Se ieftinesc biletele de avion! Cum s-a ajuns aici, după marea scumpire de după pandemie
Zece activități de 1 Iunie 2024 pentru copii și părinți. Ce puteți face în familie...
Cine e Dani, băiatul înecat în bazin! Detalii șocante
Cu ce intenții a chemat-o Gagea pe Roberta în camera roșie? Ce părere are Sebastian...
Gheboasă a fost trimis în judecată. Ce acuzații i se aduc tapperului
BANCUL ZILEI. Bulă ajunge pentru prima dată la țară. Vede un țăran și îl întreabă:...
Prințesa Charlotte de Wales, cel mai bogat copil din lume
×